keskiviikko 21. helmikuuta 2018

Sunnuntai ajelut Tuomaalansuolle

Olin vähän nähnyt ja kuullut juttua Tuomaalansuon poluista. Siellä sitten Järvenpään maastopyöräilyryhmässä lauantaina huudeltiin, että sunnuntaina ois lenkkiä tarjolla Tuomaalansuolle. Vähän alkoi kiinnostaa se reissu, ajoajakasi koko reissulle arvioitiin 4-5 tuntia, se vähän jännitti. J:ltä luvan saatuani olla taas pois kotoa, hihkaisin lähteväni reissulle mukaan. Sunnuntai aamun startattiin 9.30 matkaan totutusti Paavonpolulta.

Lähdettiin tekemään reissua tietysti polkuja pitki kohti Keravaa, jossain vaiheessa oltiin aika lähellä omaa kotia ja siinä mietin, että ei saatana, miten mä tästä reissusta selviän. Hemmo onneks tietää, että oon täysin alottelija ja kyselee jaksamisesta, välttää vaikemmat reitit ja muutenkin on tosi kannustava. Ja meitä oli sillä reissulla "onneksi" vaan kolme. :)


Keli oli aivan mahtava! Ihana aurinkoinen pakkaspäivä. On niin mahtavaa kun vihdoin riittää valoa ja lunta, se tuo kivasti energiaa. Hemmo kertoili matkalla miten timanttisia Tuomaalan polut ovat, kuuntelin siinä että juujuu, kyllä kyllä. Nää polut on jo muutenkin hyvässä kunnossa, miten ne voi olla erityisen timanttisia? Siellä on kuulemma pyörällä tehty ne polut, normaalisti ne polut syntyy mm. koiranulkoiluttajien toimesta ja ovat siks osin epätasaisia. Nää Tuomaalan polut oli oikeesti timanttisia. Ne oli niin tasasia ja muutenkin ihan supermahtavia ja maisematkin oli tosi bueno!


Pari kierrosta Tuomaalassa ja sitten suunnattiin Lottamuseolle kahville. Siinä vaiheessa mulla oli jo ihan järkyttävä nälkä. Mä en oiken vielä osaa varautua näihin pidempiin reissuihin, eikä mulla ollut eväitä. Mul on vielä vähän kunnon kanssa työskentelemistä kyllä. Sit ku pysyn poluilla niin en jaksa polkee kovempaa. Siellä toinen kaveri otti video pätkiä reissulta ja se mun ajaminen on kyl aika huvittavan näköstä. Niin hidasta ja vaivalloista.

Me suunnattiin kotiin päin järveä pitkin, mut siellä ei me Tuusulasta väylää Järvenpäähän, joten polku oli ihan kamala. Hemmo jatko matkaa järveä pitkin, kun me toisen kaverin kanssa koukattiin tielle ja sitä kautta kotiin. Kaikenkaikkiaan ajo kesti n. 3,5 tuntia ja lisäksi kahvitauko. On ne kyllä aika tyhjentäviä nää reissut mulle. Mutta treenistä nekin menee. Mulla on vähän enemmän intoa, kun taitoa ja kuntoa toteuttaa kaikkia reissuja.

Tonne täytyy kyllä päästä vielä uusiks.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi! :)