keskiviikko 14. helmikuuta 2018

Elåmäntapamuutos on valintoja

Elämäntapamuutos on valintoja. Jokapäivisiä valintoja arjessa. Niin kliseistä se on.

Yritän tehdä koko ajan parempia valintoja, ruoan ja välipalojen suhteen, sekä liikunnan suhteen. Maanantaina olin itteeni tyytyväinen kun ripsihuoltoon mennessä valitsin kävelyn (minä joka siis vihaan kävelyä paikasta A paikkaan B), vaihtoehtona olis ollut auto tai vaikka juna. Napit korviin ja kävelyks, niin siinä pollakin mukavasti lepää.


Väitänkin että ruokailu on se mun suurempi ongelma. Luulis että se olis nimenomaan helpompaa. Koska meillä syödään kuitenkin säännöllisesti, niin ruokien täytyisi olla ainoastaan terveellisempiä tai annoskokojen pienempiä. Oonkin nyt viikon ruokia suunnitellessa pyrkinyt kiinnittämään huomiota nimenomaan laatuun. Yhtenä viikkona tajusin, että olin miettinyt että syödään maanantaina muussia ja uunimakkaraa ja torstaina nakkikeittoa. Vähän turhan paljon lihajalosteita sanoisin. Välillä voi oikasta lihajalosteilla tai puolivalmiilla, mutta pääasiassa pyrin ruoat tekemään alustaloppuun itse. Ja vihanneksia on tarjolla aina ruoalla.

Liikuntaa oon nyt harrastanu käytännössä ainoastaan pyöräilemällä. Oon asettanut tavoitteeksi tälle vuotta 3000km, joka on n. 50km viikossa. Pyrin pääasiassa ajamaan maastossa, muttei tietenkään kaikki oo pelkkää maasto ajoa ja siirtymiä tulee väkisinkin. Harkinnassa on jossain vaiheessa mennä työmatkoja pyöräillen ja jos se tapahtuu niin täytynee tavotekin nostaa, koska silloin niitä kilsoja kertyy enemmän. Tuo oli vaan realistinen tavote. Ja vaikka nyt ollaan jäljessä siitä mitä kilsojen pitäisi olla, niin niitä saa varmasti kirittyä kesäkaudella. :)

Pikkuhiljaa alan tuntemaan osittain polkuja ja on helpompaa se maastoilemaan lähtökin. Love it.

Melkein ensimmäinen polun käyttäjä lumisateen jälkeen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi! :)